Tuesday 26 July 2011

SIAPA AKU DI HADAPAN NYA??

SUBUH-NYA...
di mana aku berada
masih enak berselimut mimpi
sambil berfoya-foya di buai waktu
langkah tiada arah di tuju
fikiran terus bercelaru
terlupa aku di hujung waktu
siapa aku di hadapan tuhanku??

ZOHOR-NYA...
aku lebih memilih kealpaan
aku lebih mementingkan masa depan
aku bertolak ansur dengan waktu
aku memburu kejayaan duniawi
sehingga aku terlupa betapa besarnya dosa
siapa aku di hadapan tuhanku??

ASAR-NYA...
aku terlupa menghitung masa
aku masih leka dengan kehidupan remaja
terlupa panas di hujung kepala
aku masih seronok bercerita
tentang keindahan dunia
sehingga aku kian alpa
siapa aku di hadapan tuhanku??

MAGHRIB-NYA...
aku masih meniti usia malam
tapi aku masih berlegar di sebalik tabirnya
di hiasi sisa keseronokkan
sehingga aku terlupa kewajipan
siapa aku di hadapan tuhanku??

ISYAK-NYA...
krana masa yg masih panjang
aku bukan penat
tapi sengaja memburu keselesaan
sehingga aku leka tanpa keimanan
siapa aku di hadapan tuhanku??

sampai bila aku akan melambatkan sujudku
setelah azan berkumandang lagi
krana hujung hidupku adalah mati
doa selalu meniti di bibir
mengingatkan hati yg kian gersang
agar aku di kurniakan hidayah & iman
sebelum kiamat menjemput
[INSAN MENEMUI ILAHI]

No comments:

Post a Comment