Saturday 30 July 2011

AKU BUKAN MUSLIMAH YG BAIK

aku bukan muslimah yg baik
ketika muslimah lain sibuk membaca & mentabburi al-quran,
aku sibuk mendengar lagu picikan yg tak membuat aku makin dekat denganNYA,
ketika muslimah lain sibuk menambah hafalan ayat-ayat cinta ALLAH,,
aku asyik menghafaz lagu-lagu yg melalaikanku dariNYA,
ketika muslimah lain makin memanjangkan jilbabnya,
aku malah merasa rimas dengan jilbab yg terlalu panjang..

aku bukan muslimah yg baik
ketika muslimah lain sibuk menuntut ilmuNYA,
aku sibuk dengan urusan dunia yg membuat jarak denganNYA,
ketika muslimah lain malu untuk menampakkan wajah & fotonya,
aku sibuk mengupload foto-foto agar boleh di lihat semua orang,
ketika muslimah lain berusaha menundukkan pandangannya,
aku sibuk memperhatikan ketampanan wajah yg bukan mahramku..

aku bukan muslimah yg baik
ketika muslimah lain menjaga hubungan & jarak dengan lawan sejenisnya,
aku malah terbiasa duduk berdekatan dengan pria,
ketika muslimah lain berkata & berbincang tentang hal yg bermanfaat,
aku senang mambicarakan aib orang lain,
ketika muslimah lain menjaga kata-katanya dengan baik,
aku terlalu menyakiti hatie orang lain dengan lisanku..

aku bukan muslimah yg baik
ketika muslimah lain belajar untuk terus mempercantikkan hatie & akhlaknya,
aku lebih asyik memperhatikan fisik diriku saja,
ketika muslimah lain senang berpuasa sunnah,
aku lebih memilih selalu mengenyangkan perutku,
ketika muslimah lain bangun di sepertiga malam untuk bermunajat padaNYA,
aku lebih memilih santai & menonton tv di rumah,
ketika muslimah lain sibuk ingin mendapat redho & cintaNYA,
aku sibuk ingin mendapat sanjungan & cinta makhluknya..

aku bukan muslimah yg baik
ketika muslimah lain gelisah di saat imannya menurun,
aku malah semakin lalai dengan dunia,

NAMUN..aku berharap boleh menjadi seperti muslimah lain yg istiqomah berjuang untuk mendapatkan cintaNYA..semoga engkau sentiasa membimbing muslimah yg tidak baik ini agar menjadi lebih baik di hadapanMU..aku akan berusaha menjadi muslimah yg baik...[amin ya ALLAH]

No comments:

Post a Comment