Thursday 19 January 2012

meskipun hati manusia i2 cukup unik, namun ianya juga sangat sensitif

jangan mudah memberi @ meletakkan harapan yg terlalu tinggi di atas sesuatu yg belum pasti, seandainya tidak berani menghadapi kenyataannya nati..
sesungguhnya sesuatu yg belum pasti, tiada sesiapapun yg dapat mengetahui apa yg akan terjadi melainkan ilahi..maka sandarkan harapan itu kepada ilahi, krana dia maha berkuasa atas segala-galanya di dunia ini..

jangan di serahkan sesuatu harapan kepada manusia, & janganlah pula meletakkan pergantungan terhadap mereka, krana hakikat manusia i2 tetap hambanya yg lemah selama-lamanya..

jika kamu menyerahkan  hatimu kepada manusia, belum pasti hatie i2 akan bahagia, &tidak mustahil ia akan menderita, krana hatie yg sempurna boley binasa krana manusia..

namun jika di serahkan hatimu kepada ALLAH TAALA, sudah pasti hatie i2 akan bahagia, & mustahil ia akan menderita, krana hatie yg retak mampu sembuh dgan sempurna, di sebabkan ALLAH TAALA yg telah menciptakan ia dari tiada kepada ada..

"dan apa saja nikmat yg ada pada kamu, maka dari Allah lah (datangnya), dan bila kamu ditimpa oleh kenudharatan, maka hanya kepadanya lah kamu meminta pertolongan."[AN-NAHL ]

mintalah petunjuk & pertolongan dari Allah taala, krana dia yg maha berkuasa mentakdirkan sesuatu perkara..

No comments:

Post a Comment